Week 3 - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Birchington-on-Sea

Mijn vierde week is alweer begonnen! afgelopen week is erg snel gegaan. Vooral omdat het HALF TERM was. Vakantie voor de kinderen.

Maar laat ik bij het begin van de week beginnen. Afgelopen zondag 's avonds nog gezellig met Steve en Annette (Marieke was nog ziek en kon helaas niet mee) naar de film geweest; Jupiter Ascending. Aan het eind van de film dacht ik Eindelijk ze hebben gezoend. haha, het was een leuke film, maar Kingsman was beter.

Maandag was nog een rustig dagje opzich. Half term was begonnen, maar de klassen begonnen pas op dinsdag bij ons. Het Cupcake Café organiseerde 2 keer per dag een klas voor de kinderen waarbij ze allerlei lekkers konden maken. Maandag dus veel voorbereidingen gedaan voor half term. Ook erg leuk om 's morgens op stage aan te komen en Lisa die je begroet met super Leonie, maar ik dacht dat ze stupid Leonie zei. Ook goeiemorgen haha.

Dinsdag, toen ik om 10 uur op stage aankwam, waren de meeste kinderen er al voor de eerste klas. Chocolade lolly's. Helemaal geweldig. Aan het eind van de klas was alles chocolade. Toen alle kinderen weg waren, snel alles schoongemaakt voor de tweede klas die over een uur zou beginnen. Ondertussen ook nog lunchen en alles voorbereiden voor de nieuwe klas. En wat een verrassing, aan het eind was alles chocolade, ik heb dingen gezien die de kinderen hebben gemaakt en dat was te groot voor de box dus moesten we een grotere box voor ze pakken. Wel veel leuke dingen te weten gekomen, wat je met chocolade kan doen. Dus als ik weer thuis ben ook maar eens proberen. MAAR dan zonder de mega troep ;)

Na de 2e klas alles weer schoongemaakt en alvast voorbereidingen gedaan voor morgen; de Pizzaklas. Al het deeg gemaakt voor morgen, omdat dat zolang moet rijzen.

Woensdag toch maar iets eerder begonnen, zodat ik nog kon helpen met de voorbereidingen voor de 1e klas. Nog snel alle groentes gesneden voor op de pizza's en om 10 uur waren de kinderen er alweer (wel andere kinderen, voor deze klassen had je je kunnen inschrijven). Eerst gingen de kinderen kaasstengels maken en daarna de pizza. Nadat de kinderen weg waren ook weer aan het schoonmaken gegaan en als lunch pizza :)

Ook in het uurtje dat we hadden om voor te bereiden, hebben we veel gedaan. En om 1 uur stond er weer een groep kinderen te wachten om pizza's te maken. Eerst de pizzadoos versieren en dan schorten om, handen wassen en aan de slag! Ook hier weer een heerlijke kliederboel, maar hé dat maakt niet uit, nadat jullie weg zijn, maken wij het wel schoon. Na deze klas ook weer druk geweest met het schoonmaken van de keuken en alvast wat voorbereidingen gedaan voor de cupcakeklas. Lekker veel mix gemaakt en Ella heeft de cupcakes alvast gemaakt.

Donderdag ook weer om half 10 begonnen op stage. En alle dingen zo goed als kunnen voorbereiden. De kinderen waren er weer om 10 uur en konden alvast beginnen met de cupcakeboxen te versieren. De routine ging als vanzelf, Lisa deed de algemene informatie (wc's, branduitgang, waar verzamelen, haar etc.) en ook even voorstellen. Het leuke is dat ze elke keer weer zegt dat ik uit Nederland kom en dat de kinderen en ouders zo veel mogelijk tegen mij moeten praten om zo mijn taal te verbeteren, helemaal prima :) Daarna de handen wassen en een schort om. De kinderen hebben leuke cupcakes gemaakt. Eerst een varken, als tweede een 3D-bloem met een bij, als derde Batman en als laatste mochten de kinderen zelf iets verzinnen. En daar kwamen leuke creaties uit! In de tweede groep hadden we een geit, supergaaf!

En vrijdag alweer de laatste dag van half term! Ook deze dag nog 2 keer een cupcakeklas. Waar we ook zeker erg druk mee waren. 's morgens druk bezig geweest met alvast al het fondant etc. klaar te zetten voor de klas. Ook nog wat cake's en taarten gemaakt voor het café. 's middags hadden we een megagroep en zo half term zeker goed afgesloten! 15 kinderen, de keuken was bijna te klein voor de groep (als er ook nog eens een aantal ouders bijblijven). Ook hier een klein probleempje; we hadden niet genoeg roze (voor het varken en de bloem). Als oplossing toch paars gebruikt, maar het was wel goed verdelen want het meeste fondant was op. Tijdens de 2e groep ben ik druk geweest met icing maken voor de cupcakes voor next door (café). Alles paste net met alle kinderen om ons heen, maar alles is goed gegaan. Vandaag ook nog een mooie eenhoorn gezien bij de vrije keuze cupcake, erg gaaf!

Nadat alle kinderen weer vertrokken waren, konden wij het ook vieren. Half term was over! Ella was hartstikke blij met mijn hulp deze week, zo blij dat ze me een knuffel gaf (hihi). En dat hebben we natuurlijk gevierd met een cupcake :) En ondertussen ook nog aan het opruimen.

's avonds gezellig bij Viv en Marieke kebab gegeten en before i go to sleep gekeken. Na de film heeft Viv mij naar huis gebracht, maar daar was nog niemand thuis. Ik heb toen nog in m'n eentje een film gekeken en toen toch maar naar bed gegaan. Niet veel later kwamen Steve en Annette thuis.

Zaterdag heerlijk uitgeslapen en om 10;33 de bus gepakt naar Westwood Cross om samen met Marieke te gaan winkelen. Erg gezellig en geslaagd! Thuisgekomen met een DVD, handtas, wat tekenspullen en een paar kleine cadeautjes ;) En ook nog een VW Kever tegengekomen bij Westwood Cross. Met de bus weer terug naar Minnis Bay en bij Viv nog gezellig warme choco gedronken. Om half 5 naar huis gegaan waar ik Annette aantrof. En een briefje dat er een pakje bij de buren was gebracht voor ons, Exciting! Het eerste wat Annete zei, oh het is een mixer, omdat het in de doos van de mixer zat, haha. Maar mijn allerliefste mama, papa en broertje hadden wat spulletjes opgestuurd. Waaronder MILKA chocolade, wat koekjes, schoolkrijtjes (die Annette gelijk heeft ingepikt, haha en helemaal happy), een plakboek, het boek 50 tinten grijs en een superlieve kaart. 's avonds nog gezellig geskyped met mama en papa. Totdat m'n laptop leeg was en em begon te spacen.

Zondag ook nog lekker uitgeslapen en na het ontbijt eens naar m'n laptop gekeken. GROOT PROBLEEM. Laptop wou niet meer opladen. Eerst na het ontbijt met Annette naar Tesco's gegaan om boodschappen te doen en kijken of ze daar iets met m'n oplader konden, nope. Na de boodschappen nog even wat gedronken en toen naar PC world gereden. Daar een nieuwe oplader gekocht en thuis gekeken of ie et deed. In eerste instantie niet, maar ik ben wel zo blond om de schakelaar niet om te zetten (ondertussen weer een keer naar PC world gereden, omdat we dachten dat ie et niet deed, BLOND). Dus gelukkig doet m'n laptop het weer!

Nadat we weer thuis waren even een sandwich gegeten en toen waren Viv en Marieke er om naar Quex Park te gaan, een museum. Het leukste was nog om de dieren(velletjes) te zien. Nadat we het museum hadden gezien, hebben we daar nog iets gedronken en zijn we weer teruggegaan naar huis. 's avonds gezellig met z'n allen gegeten en nog wat gekletst. En ik heb m'n boek uitgelezen. Nadat ik was gedoucht gezellig met Annette Footloose gekeken en toen naar boven gegaan en zo maar gaan slapen.

Morgen nog een dagje vrij van stage, omdat we naar London gaan. Annette, Marieke, Steve en ik. De trein van 10 uur pakken naar London en vandaag gehoord dat we vanalles gaan bekijken in London. Strakke planning dus! En Annette had het erover dat ze lekker in de trein ging slapen, dus ben benieuwd hihi.

Deze week is nog sneller gegaan dan de vorige week. Ik denk dat het vooral door Half term komt. Aanstaand weekend komen Marieke haar ouders en heb alweer leuke plannen gehoord van Marieke. Over 4,5 week komen papa en mama langs, ook alweer een leuke planning voor aan het bedenken, maar dat komt zeker goed! En over 8 weken ben ik alweer thuis!

See you soon! ;)