kleine update about the weekend - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu kleine update about the weekend - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu

kleine update about the weekend

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Birchington-on-Sea

Ja, daar zijn we dan. In Engeland.

Zaterdagmorgen de laatste dingen in de koffer gedaan en om iets voor 12 ben ik met papa, mama en Robin naar Eindhoven gaan rijden, waar we om half 2 aankwamen. Toen de koffers uit de auto waren, zijn we m'n koffer gaan inchecken. Ik had voor 20 kilo bagage betaald en jahoor 19.7 kilo. Ik zeg netjes haha. Nadat we de koffer hadden ingecheckt zijn we naar het restaurant gegaan, waar Marieke op mij wachtte. Om kwart over 2 zijn we met z'n allen richting de douane gelopen om daar afscheid te nemen. En waar de traantjes zijn gevallen. Bij de douane hebben we ook weer een poos moeten wachten. En altijd leuk als je je vloeistoffen in een klein plastic zakje moet stoppen. Bij mij paste het niet allemaal en daarom een aantal spullen weg moeten gooien.

Bij de douane aangekomen alles in bakken moeten stoppen en door de poortjes heen. Ik vond het al knap dat ze niet piepten toen ik erdoorheen ging, maar weliswaar moeten ze mijn bak eruit pikken. Het cadeautje voor Steve en Annette (waarin ook jam zat) mocht niet mee in m'n handbagage. Na een hoop gedoe alles geregeld en naar de gate gegaan. Waar we nog eens 20 minuten konden wachten, omdat het vliegtuig vertraging had. Uiteindelijk mochten we naar het vliegtuig toe. Eerst nog 5 minuten lopen en een poosje wachten en we konden het vliegtuig in. Waar ik zat was een prima plek, ik zat in het midden en kon toch uit het raam kijken. Na 10 minuten ging het vliegtuig eindelijk van z'n plek en toen duurde het zeker nog 5 minuten totdat we op de juiste plek waren. En toen begon mijn eerste vliegreis, zonder m'n ouders weg en dat voor 11 weken lang. De vliegreis ging erg goed, wel spannend, maar toen we uiteindelijk op hoogte waren was er niet veel bijzonders aan. Wel dat we wat turbulentie hadden was even schrikken. Om 4 uur 's middags Engelse tijd kwamen we aan op London Stansted. Ook daar was het hartstikke druk. En oh zo fijn dat m'n telefoon geen netwerk had en geen berichtje kon verzenden naar papa en mama. Toen we ons paspoort lieten zien, deden die mensen nog weer moeilijk dat ik geen 18 was en of ik alleen was. Dus ik zei dat ik bij Marieke hoorde en toen moest ik bij haar gaan staan, ze scande m'n id en toen mocht ik mee. Daarna gingen we op zoek naar onze koffers, die we al snel hadden gevonden. We gingen naar de ontvangsthal. De weg ernaartoe was erg druk en zo moesten we weer wachten. Bij de ontvangsthal vonden we Steve erg snel en gingen we naar zijn auto. Ik was al snel gewend dat ze hier links rijden, het is wel raar dat het stuur aan de rechterkant zit, maar jagen kunnen die mensen hier wel. Na 2 uur in de auto te hebben gezeten, kwamen we aan bij Steve's and Annettes house. Daar was Viv (waar Marieke verblijft) al en het eten was klaar. We hebben heerlijk gegeten en veel gepraat. Steve, Annette en Viv zijn erg aardig en als ik iets niet snap leggen ze het me ook goed uit. Na het eten hebben we nog even gepraat en toen ging Marieke naar Viv toe. Ik was erg moe en wou m'n spullen gaan uitpakken, so I did. En ook eindelijk deed m'n netwerk het weer. Nadat ik daarmee klaar was, heb ik nog even met Annette gepraat en wat dingen van thuis laten zien. Erg grappig dat ze Jansje en Dirkje niet echt kan uitspreken en Cobie wel. She really like dogs.

Vanochtend was ik rond kwart voor 9 wakker en ben ik uit bed gegaan and have breakfast. Steve en Annette sliepen nog en ik heb mezelf wel wegwijs gemaakt. Toen zij ook wakker waren, was ik al klaar met alles en heb ik tijdens hun ontbijt nog een kop thee gedronken.

Om half 11 hebben Steve en ik Marieke opgehaald, zodat Steve ons de omgeving kon laten zien. Eerst gingen we langs de kust (wat naast Mariekes house is) rijden, omdat de golven over de muren sloegen, erg gaaf. Toen zijn we door Margate, Westgate, Broadstairs en Ramsgate gereden en heeft Steve ons vanalles laten zien, waaronder the cupcake café (really cute) en the gallerie. Toen zijn we naar de Tesca gereden om boodschappen te doen.

Tesco is een hele grote supermarkt met een coffeebar, electronica, clothes etc. Eerst hebben we wat gedronken en daarna is Steve boodschappen gaan doen en gingen Marieke en ik de winkel aan het verkennen. We hadden afgesproken dat als iemand klaar was we ''verstoppertje'' gingen spelen. Zodat als je klaar was, je de ander ging opzoeken. Nadat we weer bij elkaar waren, zijn we door the country gereden naar Birchington toe (the country is rechtstreeks naar Birchington toe vanaf Ramsgate or Dover ipv. langs de kust via Westgate etc.).

Daar aangekomen hebben we niet veel gedaan tot 3 uur, toen kwam Viv en hebben we gegeten en daarna weer gezellig gepraat. Nadat Viv en Marieke teruggingen naar Viv's house, ben ik gaan douchen en m'n boek uitgelezen en nog even geskyped met papa, mama en Robin. Daarna kwam Marieke en hebben we wat dingen voor school geregeld. Om 10 voor 8 zijn we naar de bioscoop gegaan met Viv, Annette, Marieke en ik met Viv's car. Kingsman, the secret service hebben we gekeken. Erg goeie film en ik kon em goed volgen ondanks dat erg geen subtitles waren. Na de film, rond kwart voor 11, heeft Viv Annette en mij afgezet bij het huis en heb ik nog even wat gedronken en ben naar m'n kamer gegaan (die ook erg nice is).

Morgen kan ik nog lekker uitslapen en ga ik met Marieke en Annette lunchen bij the cupcake café. Marieke heeft een afspraak met Jeanette (wie we vandaag al hebben gezien in the cinema, ze ging naar dezelfde film, very funny) en ik heb een day off. Dus morgen is nog wel lekker relaxed en vanaf dinsdag hard aan de bak bij the cupcake café!

  • 02 Februari 2015 - 12:44

    Theresa:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Birchington-on-Sea

Leonie

Actief sinds 23 Jan. 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3701

Voorgaande reizen:

31 Januari 2015 - 18 April 2015

Engeland stage

Landen bezocht: