week 4 - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Leonie Asselt - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Birchington-on-Sea

En we beginnen alweer aan week 5! wauw, de weken gaan echt snel.

Afgelopen maandag met Steve, Annette en Marieke naar London geweest. Supergaaf! Om 10 uur de trein van Birchington naar London Victoria genomen. 1,5 uur in de trein met een slapende Steve en Marieke en Annette die verkouden en kuchend tegenover je zitten. Eindelijk aangekomen in London Victoria eerst even iets gegeten en toen bij de underground gekeken hoe dat zat. Toen het station uitgelopen naar Buckingham Palace. Annette vertelde dat alles wat je zag qua goud ook echt goud was, omdat ze dat hebben gedaan voor de Olympische Spelen een paar jaar terug.

Onze wandeling door London was erg mooi. Eerst naar Buckingham Palace en de koningin was thuis, want de vlag hing uit. Toen door het James Park gelopen en eekhoorns van dichtbij gezien, erg schattig. En toen door de stad gelopen langs Big Ben, het parlementshuis, London Eye en South en Noord bank. Bij de London Eye wat gegeten en toen doorgelopen, langs het theater waar The Lion King wordt gespeeld, naar een hal waar iemand opera aan het zingen was. Erg mooi en galmde helemaal door.

En toen mochten Marieke en ik de weg zelf terug vinden naar Oxford Street waar we Steve en Annette weer terug zouden zien om uiterlijk half 4. We zijn door Chinatown gelopen en ook een paar winkeltjes ingegaan, omdat we toch zeker een uur hadden om naar Oxford Street te lopen. De taxi's daar zijn ook geweldig om te zien, ook nog 2 met Heineken erop gezien. En onderweg nog even langs de Starbucks gegaan :) En mooi optijd bij Steve en Annette. Toen een kaartje gekocht voor de underground naar Victoria. Bij Victoria een paar minuutjes gewacht totdat de trein er was en toen naar de trein gegaan naar huis. Een superleuke dag gehad!

Dinsdag weer naar stage en 's morgens druk geweest in de Shop. En achter de ramen gestaan :P om de ramen schoon te maken om nieuwe spullen in de vensterbank te zetten. 's middags een saletafel gemaakt en eindelijk wat troep uit Lisa haar office gehaald. Ik verbaas me nog steeds dat ze niet gek word van de troep.

Woensdag kwam ik de keuken in waar ik niemand zag, alleen Ella in het kantoor. Een lekker rustig ochtendje met haar gehad en bezig geweest voor de afternoon tea door minicupcakejes te maken en wat taarten te decoreren voor het café. 's middags was Lisa weer terug en had ze Blue (haar hond) meegenomen naar het werk. Ook nog een nieuwe bestelling gecheckt met erg leuke dingen voor de Shop ;) en aan het eind van de middag nog even wat papieren voor school ingevuld met Ella. 's avonds hadden we weer meetingavond en hebben we bedacht om 12 maart naar the circus of horrors te gaan.

Donderdag de spullen van de bestelling geprijsd en in de shop gezet en Sue ook nog geholpen met het decoreren van cupcakes voor het Café. In m'n pauze met Marieke naar de Primark en Craft geweest. 's middags nog bezig geweest in de Shop en 's avonds weer voor Steve en Annette gekookt; Bami. Onverwachts bleef Zoe ook nog eten, maar er was toch genoeg. Ze vonden het heerlijk!

Vrijdag kan ik wel in 1 woord beschrijven; Afwas. Ik heb bijna de hele dag de afwas gedaan, omdat het Café erg druk was, omdat er bij the wintergarden iets te doen was. Samen met Lisa staan afwassen en afdrogen en zo hadden we het over m'n ouders wanneer ze kwamen en hoe etc. Toen ze hoorde dat m'n ouders met de auto kwamen, werd ze enthousiast en vroeg ze aan me of ze niet wat klompen mee konden nemen vanuit Nederland. Dus daar gaan we aankomende week nog even over discussiëren wat ze wil. Eind van de middag opgehaald door Marieke haar ouders en die hebben me thuis gebracht. Steve, Annette en Viv gingen het eten klaarmaken en om 7 uur kwamen Marieke en haar ouders ook naar Steve en Annettes huis waar we gezellig met z'n allen gingen eten. Een erg gezellige avond.

Zaterdag ook nog weer gewerkt en toen ik aankwam in de keuken was Ella helemaal blij dat ik er was, omdat ze er niet op gerekend had dat ik zou komen en er was genoeg te doen. Dus ik was haar Little hero :) vandaag veel cupcakes gemaakt en Peter geholpen met de soep. 's avonds een gezellige girlsnight bij Viv. Waar we pizza hebben gegeten, veel gekletst en film gekeken (actie).

Vandaag niet veel gedaan. 's morgens met Annette naar Tesco's geweest om boodschappen te doen en gezellig koffie te drinken. 's middags m'n boek uitgelezen en bezig geweest met m'n verslag en nog even geskyped met papa en mama. Vanavond nog geen echte planning. Misschien flapjacks bakken voor Steve en Annette. Zullen ze geweldig vinden :) Afgelopen donderdag ook nog koekjes gebakken dusja. Vandeweek ook nog heel lief een kaartje gehad vanuit Nederland :)

Het begin van week 5 is er alweer! Nog 7 weekjes te gaan. Maar dat komt wel goed.

• 03 Maart 2015 - 23:07

Ria Bronkhorst:

Een leuk verslag weer van je vierde week in Engeland! Uit je verslag merk ik wel dat jij je daar echt geen ogenblik hoeft te vervelen!
    De foto's van Londen vond ik erg mooi! Een interessante stad zo te zien!
    Deze vijfde week veel plezier met je stage gewenst, hoor!

Liefs en de groetjes van tante Ria